Monday 15 April 2013

Cerita Politik Part 2

*****

"Haramlah, lagi satu pilih calon, walaupun aku sokong kerajaan aku tengok atas calon kot, aku tak sanggup nak menjawab kat yang satu tu kenapa aku pilih orang bukan Islam pimpin Malaysia ni"
"Bagus Pakcik ni, visi dan misi mengangkat martabat Islam tersemat rapi dalam hati Pakcik.."

Esoknya..

"Eh Bat, semalam kau nak eksiden kan?"
"Aah babi tu la, membabi buta berlari, kalau sodok saya mau ke hospital dibuatnya"

"Aku pacak nombor kau, tak naik la Bat, yang naik nombor kete yang babi tu first-first nak langgar"
"Nombor kete yang tersadai tepi jalan tu eh?"

"Yela, boleh pulak aku tak perasan."
"Ye Pakcik, takut nak menjawab sebab politik, tapi berani nak menjawab sebab berjudi *dalam hati*"




Aku lalang. Tapi kalau nak jadi lalang, pastikan lalang tu berayun ke benda betul..

No comments:

Post a Comment